Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało.
Janusz Korczak
1. Wykształcenie:
- studia wyższe licencjackie na Wydziale Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytetu Zielonogórskiego na kierunku Matematyka w specjalności nauczycielskiej – matematyka i informatyka (2006 – 2009)
- uzupełniające studia magisterskie na Wydziale Matematyki i Informatyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunku Matematyka, specjalność nauczycielska w zakresie nauczania matematyki (2010 – 2012)
- studia wyższe zawodowe, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wlkp., Instytut Zarządzania i Finansów, kierunek Zarządzanie Małym i Średnim Przedsiębiorstwem (1998 – 2001)
- studia wyższe magisterskie na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku Zarządzanie i Marketing w zakresie handlu zagranicznego (2001 – 2003)
2. Kursy, szkolenia, warsztaty:
- rok szkolny 2010/2011:
- Analiza wyników diagnoz pedagogicznych z wykorzystaniem programu Excel
- Diagnozowanie wiedzy matematycznej uczniów po pierwszym etapie kształcenia
- Excel 2007 dla „zielonych”
- Jak efektywnie i niebanalnie powtarzać materiał w szkole podstawowej i gimnazjum?
- Jak motywować uczniów do nauki na lekcjach matematyki w szkole podstawowej?
- Jak uczyć uczniów uczenia się?
- Nowatorskie wykorzystanie tablic interaktywnych w dydaktyce przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i zawodowych
- PowerPoint 2007 jako narzędzie dydaktyczne
- Stosowanie multimedialnych urządzeń cyfrowych w dydaktyce przedmiotowej
- rok szkolny 2011/2012:
- Dyscyplina w klasie warunkiem skutecznego nauczania – uczenia się w szkole podstawowej
- Rozwijanie potencjału uczniów zdolnych – jak wspierać i motywować do rozwijania zdolności?
- rok szkolny 2012/2013:
- Jak skutecznie przygotować uczniów do sprawdzianu szóstoklasisty w zakresie umiejętności matematycznych?
- Ocenianie kształtujące na lekcjach matematyki w szkole podstawowej
- Podnoszenie kompetencji matematycznych uczniów szkół podstawowych na zajęciach wyrównawczych
- Tworzenie szkolnych stron internetowych za pomocą gotowych szablonów
- Uczeń dziewięcio- i dziesięcioletni na lekcjach matematyki w klasie IV szkoły podstawowej
- Własny portal edukacyjny
- rok szkolny 2013/2014:
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych do specjalnych potrzeb ucznia na podstawie opinii lub orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej
- kurs kwalifikacyjny z zakresu Oligofrenopedagogiki
- Metodyka pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się
- Obsługa darmowego programu SketchUp do projektowania, tworzenia i wizualizacji grafiki 3D
- Wykorzystanie różnorodnych metod analizy osiągnięć edukacyjnych ucznia do podnoszenia efektywności kształcenia
- rok szkolny 2014/2015:
- Budowanie strategii współpracy z rodzicami
- Funkcje i zadania nauczyciela-wychowawcy w organizacji i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Jak przygotować uczniów do nowej formuły sprawdzianu w zakresie matematyki?
- Linux w pracy dydaktycznej nauczyciela
- rok szkolny 2015/2016:
- Poznaj WSiPnet
- rok szkolny 2016/2017:
- Gamifikacja w Squli (webinarium)
- Narzędzia Google w szkole: Gmail, Kalendarz, Dysk i inne
- Podniesienie skuteczności kształcenia matematyki w zakresie umiejętności określonych w podstawie programowej
- Stosowanie multimedialnych urządzeń cyfrowych w pracy dydaktycznej nauczycieli
- Wprowadzenie nauczania programowania w formie innowacji pedagogicznej do edukacji formalnej w oparciu o zmiany w obowiązującej podstawie programowej z informatyki
- rok szkolny 2017/2018:
- Cykl szkoleń on-line ze SMART Notebook:
- Podstawowe narzędzia w SMART Notebook
- Wykorzystanie narzędzi ułatwiających tworzenie materiału lekcyjnego
- Ze SMART Notebook na lekcji
- Jak realizować zajęcia z informatyki zgodnie z nową podstawą programową w klasach IV-VIII?
- Konferencja metodyczna: Jak realizować podstawę programową informatyki?
- Konferencja metodyczna: Realizacja nowej podstawy programowej matematyki w szkole podstawowej
- Metoda projektu w nauczaniu matematyki
- Realizacja wybranych treści kształcenia matematycznego w kl. VII i VIII szkoły podstawowej
- Scottie Go! Nauka programowania dla najmłodszych
- Szkolenie przygotowujące do prowadzenia zajęć w ramach programu #SuperKoderzy ze ścieżki Majsterkowicze 2.0
- Szkolenie z budowania lokalnych partnerstw i współpracy z samorządem
- Tworzenie interaktywnych gier i ćwiczeń edukacyjnych z zastosowaniem aplikacji internetowych
- Tworzenie materiałów dydaktycznych w programie Gimp
- Tworzenie testów i quizów w oparciu o darmowe oprogramowanie i aplikacje
- udział w międzyszkolnych sieciach współpracy i samokształcenia nauczycieli Algorytmika i programowanie
- Zabawy w Scratchu
- 20-godzinne kursy programowania online (studio.code.org)
- Cykl szkoleń on-line ze SMART Notebook:
- rok szkolny 2018/2019:
- Konferencja metodyczna: Zastosowanie technologii cyfrowych do uatrakcyjnienia procesu nauczania i motywowania uczniów do aktywnego uczenia się
- Metody pracy z uczniem agresywnym i niedostosowanym społecznie
- Ochrona danych osobowych według UODO i RODO
- Podniesienie kompetencji w zakresie nauczania programowania z uwzględnieniem nowej podstawy programowej z informatyki
- Szkolenie z obsługi dziennika elektronicznego LIBRUS
- Sztuka mediacji – jak rozwiązywać konflikty w relacji: uczeń – uczeń, nauczyciel – nauczyciel, uczeń – nauczyciel, dyrektor – nauczyciel
- Uczeń w cyberprzestrzeni. Jak bezpiecznie poruszać się w wirtualnym świecie?
- udział w międzyszkolnych sieciach współpracy i samokształcenia nauczycieli Algorytmika i programowanie
3. Projekty/programy edukacyjne:
- ogólnopolski projekt edukacyjny LEPSZA SZKOŁA prowadzony przez GWO, całoroczny program Sesje z plusem, klasy 4, 5 i 6 szkoły podstawowej, Próbny sprawdzian w szóstej klasie (rok szkolny 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012)
- ogólnopolski projekt edukacyjny LEPSZA SZKOŁA prowadzony przez GWO, całoroczny program Sesje z plusem, klasy 5 i 6 szkoły podstawowej, Próbny sprawdzian w szóstej klasie (rok szkolny 2012/2013)
- ogólnopolski projekt edukacyjny LEPSZA SZKOŁA prowadzony przez GWO, całoroczny program Sesje z plusem, Próbny sprawdzian w szóstej klasie (rok szkolny 2013/2014)
- ogólnopolski projekt edukacyjny LEPSZA SZKOŁA prowadzony przez GWO, Próbny sprawdzian w szóstej klasie (rok szkolny 2014/2015)
- ogólnopolski program edukacyjny #SuperKoderzy (ścieżka edukacyjna Majsterkowicze 2.0) prowadzony przez Fundację Orange, którego kluczowym elementem jest nauka programowania (trzy grupy: klasa 4, 5, 6; rok szkolny 2017/2018)
- program Aktywna Tablica, koordynacja działań w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole (rok szkolny 2017/2018)
- program antytytoniowej edukacji zdrowotnej pt. Bieg po zdrowie, który miał na celu opóźnianie i zapobieganie inicjacji tytoniowej wśród dzieci i młodzieży (klasa 4; rok szkolny 2017/2018)
- projekt Świąteczna kartka #SuperKoderów (rok szkolny 2017/2018)
- ogólnopolski projekt edukacyjny LEPSZA SZKOŁA mający na celu badanie efektywności nauczania, prowadzony przez GWO, udział w programie Sesje z plusem (klasa 4 i 6 – rok szkolny 2017/2018; klasa 4, 5, 6, 7 – rok szkolny 2018/2019)